Eerste maandje! - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Manouk Rombout - WaarBenJij.nu Eerste maandje! - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Manouk Rombout - WaarBenJij.nu

Eerste maandje!

Blijf op de hoogte en volg Manouk

23 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Hello there!
How are you guys?

Met mij gaat het heel goed! De eerste maand zit er alweer op en ik kan je vertellen, hij is voorbij gevlogen! Er zijn hier onwijs veel dingen die je kan doen, dus vervelen doe ik eigenlijk niet. Je kent ook steeds meer mensen, waardoor je met verschillende groepjes wat gaat ondernemen.

Vorige week woensdag is er een vriendin van Valentina uit Oostenrijk hier gekomen, Claudia. Morgen gaat ze weer naar huis toe. Het is een aardig meisje, maar niet iemand waar ik echt vrienden mee kan worden. Ze bleef op onze kamer slapen, dus we hebben onze kamer tijdelijk met drie mensen gedeeld. Dat is toch wel even anders, het is gelijk een stuk voller in je kamer. Claudia en Valentina praten veel Duits met elkaar, maar luckily kan ik het nog een beetje verstaan! Ik snap in ieder geval waar ze over praten, dus ik praat gewoon lekker met ze mee, maar dan in het Engels. Was die zes jaar Duits toch nog ergens goed voor haha.

Donderdag ben ik met Ilse naar The Regal geweest, even een drankje doen met wat mensen. Het is altijd erg gezellig in the Regal. Wat ik niet snap, is dat hier elke avond met uitgaan hele verkleedpartijen zijn. Misschien is het hier altijd halloween? Vooral op de donderdagavond, jongens in meidenkleding, mensen verkleed als dieren en andere hele rare kostuums. Wat mij ook opvalt is dat heel veel mensen hier hun haar knalrood verven, ook veel jongens. Waarschijnlijk voelen ze zich meer op hun gemak in Engeland met rood haar.

Volgende week woensdag is er al Halloween trouwens. Op school zijn we ingedeeld in groepen en hebben we de opdracht gekregen om een deel van de school eng te versieren en dat wel met een bedrag van…. 10 pond! Onmogelijk dus. Verder weet ik eigenlijk niet echt wat de plannen zijn met Halloween. Ik heb ook nog geen kostuum, dus dat wordt denk ik lekker last-minute!

Vrijdag hadden we gegeten in de andere residentie. Daar zitten zes studenten, allemaal een eigen kamer, maar ze delen een keuken, livingroom and badkamer. We waren met een groep van 10 mensen geloof ik. Een vriendin van Lilya, kamergenoot van Ilse, kan onwijs goed koken. Ze is Japans, maar ze had Italiaans gekookt. Het was pasta met een saus, geen idee wat er allemaal in zat, maar het was heerlijk! En kip uit de oven met allemaal kruiden. Ze heeft onwijs veel geduld met koken, dus voordat je eindelijk eet is het 2 uur later, maar het was zeker het wachten waard!

Zaterdag had ik lekker een rustig dagje. Valentina en Claudia waren naar London, dus ik had het rijk voor mij alleen. Ik zou eigenlijk met Ilse naar de volleybaltraining gaan, maar we hebben het toch maar gecanceld. Het was namelijk de bedoeling dat we elke zaterdag zouden trainen en in november is er elke zondag een toernooi. Leuk, maar niet als er ook nog heel veel andere activiteiten zijn die je daardoor mist. Dus helaas, geen volleybal voor mij in Cambridge. Ik ben nog even naar het centrum geweest en even lekker rondgekeken. Het was heerlijk weer, dus in Parker's Piece (groot park in Cambridge) was het gezellig druk. Allemaal sportende mensen, muziek en gezelligheid.

Zondag zijn we naar Ely geweest. Een klein stadje vlak bij Cambridge. Ely is bekend om de grote kathedraal. We hadden een lecture gehad over Ely, de lerares was er van overtuigd dat je het gezien móét hebben. Nou, het is enig dat ik het gezien heb, maar speciaal is het niet. Ely is echt enorm klein en er zijn geen leuke winkels haha. De kathedraal was wel mooi hoor, maar niet onwijs bijzonder. Ik was er heen met Ilse, Ellen-Kristine, Charlotte and Rasmus en we voelden ons echte toeristen daar. Maar het was een gezellig middagje!
’s Avonds heb ik gezellig met Lot, Margot en Merel geskyped! (jaaa meiden, jullie staan er weer in hoor haha) Weer een uur gepraat en gelachen, dus dat is altijd leuk!

Vandaag heb ik mijn eerste deadline afgemaakt! Voor vrijdag moeten we een writing-project ingeleverd hebben. Het klinkt allemaal enorm spannend, maar het viel onwijs mee om te maken. Het Engels praten/schrijven/lezen gaat steeds makkelijker.

Donderdag ga ik met school naar The Old Bailey in London. Dat is ‘The Central Criminal Court in England’. Daar worden dus de heftige rechtszaken behandeld zoals verkrachtingen en moord. Best heftig, maar ik vind het wel super interessant om daar heen te gaan.
Verder heb ik nog niet echt plannen voor deze week. We kijken hier ongeveer 2 dagen vooruit. Er is altijd wel wat leuks wat we kunnen doen!

Ik hou het hierbij voor vandaag, ik ga zo sportief naar zumba toe!
Als jullie willen skypen, stuur me even een sms/mail/whatsapp/postduif, en ik dan maak ik even tijd om gezellig bij te praten!!

Tot de volgende blog!
Love, Manouk

ps. Ik zal even wat foto's van vorig weekend uploaden!


  • 23 Oktober 2012 - 20:13

    Mama:

    Wat weer leuk om te lezen! En ook leuke foto's.
    Ik zal het printen voor opa en oma en even voorlezen aan Jesse


    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manouk

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 7340

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 17 Maart 2013

Cambridge

Landen bezocht: