Bye Halloween, Hello Christmas! - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Manouk Rombout - WaarBenJij.nu Bye Halloween, Hello Christmas! - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Manouk Rombout - WaarBenJij.nu

Bye Halloween, Hello Christmas!

Blijf op de hoogte en volg Manouk

02 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Lieve (trouwe) lezers,

Daar ben ik weer! Ik heb een leuke week gehad, school was gezellig en leuke dingen gedaan!
Vorige week donderdag ben ik naar The Old Bailey geweest in London. Dat was erg interessant. We hebben daar twee rechtszaken bijgewoond. De eerste was een fraudezaak. Erg lastig om te begrijpen, maar het ging in ieder geval om heel veel geld en de man beschuldigde zijn zoon. De advocaat van de tegenpartij wist hem telkens onderuit te halen, hij was zo schuldig, maar de man gaf niet toe! De tweede zaak was iets heftiger dan fraude. Het ging over een 18-jarige jongen die doodgestoken was op Oxfordstreet. Deze rechtszaak duurt minimaal 3 tot 8 weken. Wij waren er maar een uurtje, dus veel informatie kregen we niet. Vanaf boven konden we toekijken. Deze middag werden er getuigen ondervraagd, die hebben dus gezien hoe de jongen werd doodgestoken. Dat was wel heftig om te zien, je ziet hoe zwaar het voor die getuigen is om te vertellen wat ze gezien hebben. Er werden ook beelden van beveilingscamera’s getoond, maar die konden wij niet goed zien. We zagen alleen mensen achter elkaar aanrennen. Het was jammer dat we niet meer van de zaak hebben meegekregen, het was namelijk erg interessant!

Er zijn hier echt onwijs veel Nederlanders. Van de week had ik een les met 12 mensen, waarvan er 6 Nederlands waren haha. Heel veel zijn er ook maar voor 3 of 4 weken. Maaaaar, iedereen spreekt gewoon Engels met elkaar. Dat is wel anders dan al die Spaanse mensen! Vrijdag had ik mijn eerste test! Het was een progress-test en ik heb hem gehaald met 80%, dus helemaal prima! Verder had ik een rustig weekend. Beetje gekeken voor een halloween outfit en verder gewoon lekker thuis. Er kwam een chinees meisje uit Valentina’s klas om aan een project te werken. Ze wilden geen thee, alleen maar heet water, we hadden chocolademuffins gemaakt, maar ze lustte geen chocolade, en ze liet ons dingen zien over een bepaalde knuffel? Heel vreemd, maar het was wel schattig en ze was heel vrolijk. We hebben ook pannenkoeken gebakken en ze zijn deze keer wel gelukt!! Yes, er is nog hoop haha. Mam, we zijn enorm blij met de koekenpannen (en met de wasrekjes)!

Woensdag was het HALLOWEEN! De school was helemaal versierd en alle teachers waren ook verkleed. Super leuk! ’s Avonds kwamen er wat meiden naar onze kamer en hebben we in het donker twee Halloween episodes van Pretty Little Liars gekeken, zo kwamen in het scary sfeertje! Er waren overal Halloweenparties. Ik was verkleed als een doll, ik zag er best eng uit al zeg ik het zelf. Sommige kostuums waren echt over the top, echt leuk hoe ze hier uitpakken met Halloween. Het was onwijs druk overal, maar wel onwijs gezellig! Halloween was een geslaagd feestje! Nu is alle Halloween decoratie verdwenen en richten alle shops zich op Kerst. Etalages hangen al vol met kerstspullen en er zijn al kerstbomen te koop. Ze kunnen hier niet vroeg genoeg beginnen! Hoe staat het in Nederland met de Sinterklaasvoorbereidingen??

Gister was ik echt gesloopt. Ik had maar drie uurtjes geslapen en moest om half 9 weer fris en fruitig in de les zitten. Gelukkig was het een kort schooldagje, dus kon ik daarna de hele middag lekker niets doen. ’s Avonds ben ik toch nog wel naar Zumba geweest, vooral omdat ik daarna de sauna in wilde, maar ik had verbazingwekkend veel energie! En daarna de sauna, heeeerlijk!

Vandaag ben ik weer helemaal fit! We zijn vandaag met de klas het centrum ingegaan en we kregen de opdracht mee om mensen te interviewen. Deze week was het thema ‘advertising’. Dus we moesten mensen vragen hoe ze over advertising denken. Ik vond het echt een leuke opdracht, en ook goed voor je engels natuurlijk! Wel lastig om sommige mensen te begrijpen, omdat ze echt enorm brits praten. Ik hou echt van het Britse accent!! Als je hier mensen aanspreekt, moet je gewoon altijd ‘please’ and ‘thank you’ gebruiken, dan zijn ze echt onwijs aardig en vertellen ze hele verhalen (de meeste dan). En ze zijn enorm geduldig. Ik stond op de bus te wachten en toen hij er aan kwam, ging iedereen keurig in een lange rij langs de bus staan. Dat gaat wel anders in Nederland, daar zijn we niet zo geduldig!

Deze maand staan er door heel Cambridge overal piano’s, zowel buiten als binnen in het winkelcentrum. Ze staan er dag en nacht en iedereen kan er op spelen. Dus natuurlijk doen wij dat ook! Onze pianokunsten zijn niet zo geweldig in vergelijking met heel veel andere hier, maar dat maakt niets uit, het is voor iedereen. Het zorgt voor een erg gezellige sfeer in Cambridge. Nu nog wachten op de sneeuw en het is helemaal compleet haha! Oke, de sneeuw mag nog wel even wachten, het is nog wel erg vroeg..

Nou het is weer een mooi verhaal geworden. Hoop dat jullie nog steeds genieten van het lezen over mijn leventje hier Cambridge! Gelukkig word ik ook keurig op de hoogte gehouden over alle gebeurtenissen in Nederland door mijn lieve vriendinnen en familie!
Ik denk dat ik het hier maar bij laat voor vandaag.
Heel fijn weekend allemaal!

Love, Manouk

(Margot, Lotte en Merel; we hebben niet eens internationaal geskyped, what a shame!!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manouk

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 7341

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 17 Maart 2013

Cambridge

Landen bezocht: