Time flies! - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Manouk Rombout - WaarBenJij.nu Time flies! - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Manouk Rombout - WaarBenJij.nu

Time flies!

Blijf op de hoogte en volg Manouk

15 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Lieve allemaal,

Ja daar is hij weer, even wat vertraging, maar nu heb ik even alle tijd om rustig mijn blog bij te werken.

Afgelopen week is onwijs snel voorbij gegaan. Vorig weekend was een rustig weekendje. Zaterdag was ik met Ilse naar de volleybal-trial geweest. Het was op zich best wel leuk. Er waren onwijs veel meiden. Er werd gelijk al een indeling gemaakt voor het eerste of het tweede damesteam. Wij waren ingedeeld bij het tweede, wat ik helemaal prima vind, omdat je dan maar 1 keer per week traint. Het nadeel is, is dat het op een zaterdagmiddag is. Andere activiteiten mis je daardoor wel.. Zondag had ik echt enorme spierpijn. Ik was wel in de ochtend naar Zumba geweest en dat ging nog redelijk, maar de rest van de dag kon ik vrij weinig. ’s Middags was ik nog wel met Ilse helemaal naar het centrum gelopen om eindelijk postzegels te kopen, komen we daar, is het postoffice gesloten.. Uiteraard, want het was zondag haha. Dus wat doe je dan? Inderdaad, naar de Starbucks en daar de hele middag mensen kijken en gezellig kletsen!

De schoolweek ging echt snel. Ik heb altijd wel wat te doen. Beetje huiswerk, naar het centrum, sporten, boodschappen doen, koken, uitgaan, school en dat herhaalt zich steeds weer.
Dinsdag was er even een hoogtepuntje; Margot en Lotte hebben geboekt en komen 13 t/m 17 december naar Cambridge! Super leuk dat het nu vast staat en dat ze dus echt komen. Daar heb ik onwijs veel zin in!

Oja, ik heb me aangemeld bij de glee-club op school. Vrijdag was onze eerste meeting. De leiders zijn enorm enthousiast. Het doel van de glee club is gewoon met een groep mensen elke vrijdag middag muziek maken, dansen en gewoon gezellig doen. Het lijken mij heel erg leuke mensen, dus we gaan zien hoe dat gaat.

En toen was het alweer weekend! Pap, mam en Jesse kwamen zaterdagmiddag aan in Cambridge. Ze hadden enorm veel spullen meegebracht. Eindelijk ook goede pannen om normaal te kunnen koken en mijn warme kleren. Het wordt hier nu toch echt wel kouder! Het was super leuk om ze weer te zien. Ze sliepen in een hotel vlak bij mij, ongeveer 5-10 minuutjes lopen. ’s Avonds zijn we naar het centrum van Cambridge gegaan met de auto. Het was echt enorm druk overal. Als je zaterdagavond uiteten wilt, moet je dus echt reserveren, wat wij niet gedaan hadden. Na een tijdje zoeken hadden we nog steeds niets gevonden, dus we zijn toen naar Leisure Park gegaan, vlak bij mij en bij het hotel, en daar hebben we bij de Mexicaan gegeten. Het was hier ook erg gezellig.
Zondag ben ik om half 11 naar het hotel gegaan en daar hadden ze net ontbeten. We zijn lopend naar het centrum gegaan en daar hebben we de hele dag gelopen. Eerst door een paar van de vele universiteiten en daarna door het winkelcentrum Grand Arcade. Om 12 uur zijn we meegegaan met een puntingtour. Het duurde ongeveer drie kwartier en je kon de 7 bekendste universiteiten van de achterkant zien. Dat was echt supermooi om te zien. Na het punten hebben we een in een pub een echte Engelse ‘bladerdeeg-lunch’ gegeten. Was apart, maar wel lekker. Na het lunchen zijn we naar King’s College geweest, de bekendste universiteit in Cambridge. De King’s College – Chapel is echt super mooi. Onwijs groot en hoog, heel indrukwekkend. Ook om daar rond te lopen is heel leuk. Er lopen ook allemaal studenten. Die hebben echt mazzel dat ze op zo’n mooie universiteit kunnen studeren, en een kamer hebben. Het was wel echt onwijs koud. Jesse en papa wilden allebei een trui hebben met Cambridge University erop. Nadat we die hadden aangeschaft, heb ik de hele middag met Jesse’s trui aan rondgelopen, lekker warm! Uiteindelijk waren we om 5 uur echt moe van al het wandelen en indrukken, dus we zijn in een pub wat gaan drinken. De avond ervoor hadden we bij een tapasbar gereserveerd, dus daar hebben we lekker gegeten.
Ik heb het enorm gezellig gehad, weer even met z’n vieren. Maar aan alle leuke dingen komt ook weer een eind.. Vanochtend opnieuw afscheid genomen. Dat blijft moeilijk, maakt niet uit wanneer en hoe vaak. Maar nu heb ik al mijn spulletjes hier en het begint hier ook steeds normaler te worden, dus het moet goedkomen!

Vandaag begin ik al aan mijn vierde schoolweek. Het gaat heel snel eigenlijk. Gewoon bijna al een maand voorbij.

Nou, ik ga zo naar school toe dus ik hou het hierbij voor vandaag.
Ik blijf jullie op de hoogte houden en ik vind het ook leuk dat jullie mij allemaal op de hoogte houden via sms, whatsapp, facebook, mail en skype! Wat een mogelijkheden!

Tot de volgende blog!
Lots of love, Manouk

  • 15 Oktober 2012 - 16:47

    Jessie:

    Manouk, heb net al je blogs gelezen, Het klinkt allemaal erg gezellig en leerzaam.
    Gezellig met je ouders en Jesse wat gedaan, zal de verhalen van hun ook binnenkort wel horen.
    Fijn dat je een groepje hebt waar je gezellig dingen mee kunt doen en dat jullie dezelfde interesses hebben.
    Geniet nog van je tijd daar, wat zoals je zelf al zegt time flies!

  • 15 Oktober 2012 - 18:35

    Merel:

    Yes, weer een blog van Manouk! Klinkt allemaal weer erg leuk :) Veel plezier deze week en spreek je snel weer! xx

  • 17 Oktober 2012 - 20:23

    Lydia:

    hoi manouk zo te lezen heb je het erg leuk en gezellig allemaal.
    jammer dat je niet meer mee naar york kon , wij zijn daar woensdag 24-10 een bezoekje brengen aan mijn broertje.
    veel plezier nog met alles en leuk om zo op de hoogte te blijven .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manouk

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 7350

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 17 Maart 2013

Cambridge

Landen bezocht: