Holiday - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Manouk Rombout - WaarBenJij.nu Holiday - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Manouk Rombout - WaarBenJij.nu

Holiday

Blijf op de hoogte en volg Manouk

19 December 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Lieve allemaal,

Hoe gaat het in Nederland? Ik heb nu officieel 3 weken vakantie en over een paar daagjes ben ik zelf weer thuis om even te kijken hoe het allemaal gaat met jullie. De afgelopen twee weken hier zijn ook weer voorbij gevlogen, weer veel gezellige dingen gedaan.

Sinterklaas hebben we hier goed gevierd. Terwijl ik op Facebook het ene sinterklaasbericht na het andere voorbij zag komen, hadden wij het ook erg gezellig. We waren met een groep van een stuk of 10 mensen en we gingen heerlijk chocoladefonduen. Daarna hebben we ‘Alles is Liefde’ gekeken met Engelse ondertiteling. De film werd niet helemaal begrepen door de andere nationalities, sommige grappen zijn namelijk niet te vertalen in het Engels, maar over het algemeen vonden ze het ook een erg leuke film. Onze zelfgebakken pepernoten waren trouwens ook erg goed gelukt! Van opa en oma had ik ook een leuk pakketje gehad met sintcadeautjes!

Twee dagen na sinterklaas hebben we de verjaardag van Valentina gevierd, aangezien ze maandag jarig was. Wij hadden voor haar gekookt en Love Actually gekeken. Van sinterklaas- naar kerstfilm dus! Vorig weekend waren de ouders van Valentina hier, dus ik heb een paar avonden bij Ilse en Sofie gegeten. We hadden twee heerlijke Nederlandse maaltijden, gewoon met aardappelen, groente en gehaktballen. Maandag, toen Valentina echt jarig was, had ze een chocoladetaart gekregen van haar ouders. De helft was nog over, dus aan ons te taak om hem op te eten. Geen probleem! Het was echt een overheerlijke taart, maar ik kon voorlopig even geen chocola meer zien.

Vorige week heb ik ook mijn ‘instaptoets’ voor het Cambridge Examen gemaakt. Na de vakantie is het de bedoeling dat ik mij ga voorbereiden op het Cambridge Exam in maart. Dinsdag was het laatste avondje van Sofie. Samen met Ilse gingen we uiteten. Het was echt een super gezellig avondje. Sofie is hier vier weken geweest, maar voor ons gevoel was ze er pas 10 dagen, zo snel gaat het. De afgelopen week hebben we van best wel veel mensen afscheid moeten nemen. Veel klasgenoten van mij komen na de vakantie niet meer terug. Ik vind het wel echt fijn dat ik hier nog geen afscheid hoef te nemen. Gewoon even weg voor 2 weken, en daarna weer terug naar Cambridge. Nu ik hier helemaal me plekje gevonden heb, wil ik echt nog niet weg hier.

Donderdag was een erg lange dag voor mij. Ik had alleen maar een ochtendje school en de rest van de middag moest ik wachten, wachten, wachten.. Maar om 7 uur kwamen ze dan eindelijk; Lotte en Margot in Cambridge! YES! Ze zouden om 6 uur vliegen. Om 5 uur Engelse tijd krijg ik een bericht dat ze hun vliegtuig bijna gemist hadden haha. Het scheelde serieus maar 1 minuut of ze hadden hem gemist en niet naar Cambridge kunnen komen. Dat zou flink balen geweest zijn, maargoed, ze hebben hem gehaald dus om 7 uur waren ze in Cambridge. We zijn naar hun hostel gelopen en hebben daar ingecheckt. Daarna hebben we op mijn kamer gegeten met Ilse, Valentina, Rick, Alessandro en Maya. Het was erg gezellig, leuk dat ze gelijk wat vrienden ontmoet hebben. We zijn ’s avonds uitgegaan in Ballare. Onwijs gezellige avond gehad.

De dag erna had ik nog twee uurtjes school. We hadden ook een performance met de o zo geweldige glee club. Haha, was wel grappig maar niet bijzonder. Ik heb die meiden even de school laten zien en daarna zijn we Cambridge in gegaan. We hebben heerlijk tapas gegeten en daarna zijn we naar de film gegaan.

Valentina is zaterdagochtend naar huis gegaan. Ik ben met Margot en Lotte naar Londen gegaan. We moesten naar de Abercrombie, dus dat was het eerste wat we gedaan hebben. Er kunnen flinke rijen staan om met een model op te foto te kunnen, maar er was geen rij. Dus wij meteen op de foto, helemaal blij haha! We wilden ook de grootste speelgoedwinkel zien, echt waanzinnig groot. Zoveel gaaf speelgoed. Dat is echt heaven voor kind! Daarna via Oxfordstreet naar Hyde Park. Daar was Winter Wonderland. Supergroot, met eettentjes, marktkraampjes en attracties. Er was ook een ijsbaan, maar daar moest je kaartjes voor hebben. Wij stonden even mensen te kijken op de ijsbaan, flink veel mensen die niet kunnen schaatsten in Engeland! Toen kwam er een vrouw naar ons toe met de vraag of wij ook even wilden schaatsen, we mochten haar kaartjes wel hebben. ‘Really? Wow, thank you so much!’ Dus wij het ijs op, helemaal gezellig! We hebben ongeveer de hele middag in Hyde Park doorgebracht en daarna zijn we nog even naar Harrods gegaan. Het was alleen zo druk, overal trouwens in London, iedereen was christmasshopping aan het doen. We waren eigenlijk ook wel moe, dus we zijn met de trein terug gegaan naar Cambridge. We hadden samen gekookt en wilden misschien nog uitgaan, maar ons energielevel was te laag. We gingen mexen en daarna hebben maar Pitch Perfect gekeken. Het was uiteindelijk wel weer laat geworden.

De dag erna kwamen ze op mijn kamer ontbijten en zijn we Cambridge ingegaan. We werden gevraagd om te gaan punten, en dat leek die meiden toch wel heel leuk. Dus hoppa, 3e keer voor mij, maar toch altijd weer leuk. Het was onwijs lekker weer en we zaten lekker in het bootje. We hadden het enorm leuk; alle puntingguys spotten op de river haha. We wilden ook nog de University Library zien, maar die was helaas gesloten. Nadat we de hele middag gelopen hebben en heel veel foto’s gemaakt hebben, zijn we nog even wat gaan eten en drinken in The Regal. We hadden weer een erg gezellig avondje gehad en ze zijn weer laat naar hun hostel gegaan. Maandagochtend moesten ze vroeg uitchecken en kwamen ze hier weer ontbijten. Het was alweer het laatste dagje. We hebben nog geshopt, maskers voor het Gramdioosfeest met oud en nieuw zijn in the pocket! Om 4 uur ging de trein naar het vliegveld, dus heb ik ze uitgezwaaid! Ze hebben hun vliegtuig gelukkig gehaald!
Ik heb het echt enorm gezellig gehad met de meiden. Het was weer helemaal als vanouds en we hadden elkaar genoeg te vertellen. Het afscheid was gelukkig niet zo moeilijk aangezien ik vrijdag zelf ook naar huis ga. Deze daagjes ben ik lekker aan het uitrusten en bijslapen. Ik moet ook een beetje gaan bedenken wat ik mee ga nemen aan kleren naar Nederland. Altijd leuk dat inpakken..

De foto’s van afgelopen dagen staan op mijn laptop, maar het zijn er teveel om ze allemaal te uploaden. Ik zal er wel een paar plaatsen voor het idee!

Jullie zijn weer helemaal op de hoogte! Fijne week nog allemaal en tot snel!

Love, Manouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manouk

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 7346

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 17 Maart 2013

Cambridge

Landen bezocht: