Eerste weekje - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Manouk Rombout - WaarBenJij.nu Eerste weekje - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Manouk Rombout - WaarBenJij.nu

Eerste weekje

Blijf op de hoogte en volg Manouk

27 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Hiya!
Zo, de eerste week zit er alweer op en het is al bijna weekend! Het was een leuke, maar drukke en toch ook wel vermoeiende week. Vrijdag was de eerste introductiedag met alle nieuwe EF-Studenten. We gingen met z’n allen naar de sportschool in Leisure Park. Leisure Park is 5 minuten lopen van Purbeck House en daar zitten wat supermarkten, restaurants, barretjes, een bioscoop en dus ook een sportschool. We werden in groepen verdeeld en met die groep moest je de hele ochtend sportactiviteiten doen. Dus je leerde eigenlijk meteen mensen kennen. Natuurlijk was deze sportactie een perfecte kans voor de sportschool om nieuwe leden te werven. Nou, misschien dat ik mij aanmeld. Er wordt Zumba en Yoga gegeven en is ook een sauna, stoombad en een zwembad. Dat klinkt toch wel aantrekkelijk!
In de middag gingen we in groepen naar het centrum van Cambridge. Daar hebben we wat rondgelopen, langs Kings College onder andere. ’s Avonds kwam Ilse bij ons eten. Haar kamergenootje was er nog niet de eerste dagen dus kwam ze bij ons, wat erg gezellig was!

Er worden door EF super veel activiteiten georganiseerd. Zaterdag stond Londen op het programma. We gingen naar Londen met de trein, wat maar 50 minuutjes is, dus dat ging super snel. In Londen begonnen we met een Sightseeing. Grappig met al die chinezen en japanners, die echt overal een foto van maken. Die namen zijn ook allemaal heel lastig om te onthouden of uit te spreken.. Maar gelukkig komen ze zelf al met afkortingen, zodat we ze makkelijker kunnen uitspreken.
Na de sightseeing hadden we ongeveer 5 uur tijd voor ons zelf. Samen met Ilse, Alixe en Leslie ben ik naar Oxfordstreet gegaan. Je hebt daar echt zoveel leuke winkels! Het shopgedeelte van Londen is echt enorm groot, dus we hebben de hele middag rondgelopen. ’s Avonds hadden we geen zin meer om te koken, dus zijn Valentina, Ilse en ik naar de mexicaan gegaan en hebben we daar lekker gegeten.

Zondag zijn we gaan Punten. Punting is varen met een gondelbootje. Het is iets typisch voor Cambridge en ook voor Venetië geloof ik. Ik denk dat het leuker is in Venetië als het lekker warm is. Bij ons regende het namelijk best hard. Dus we zaten onder een paraplu een beetje te koukleumen. Leuke contacten gemaakt deze dag met meiden uit Noorwegen en jongens uit Frankrijk en Duitsland. Deze fransen hier spreken trouwens nog best goed Engels. Je kan in ieder geval een gesprek voeren. Dat was met de uitwisseling vorig jaar wel anders! Na het punten gingen we naar de grootste Pub in Cambridge. Daar is het op een zondagmiddag dus echt super druk en gezellig. Volgens mij gaat gewoon iedereen op zondag naar een pub om bier te drinken en sport te kijken.
Hierna nog even het centrum in geweest voor wat huishoudelijke spullen. We zijn nu redelijk compleet wat inrichting betreft, dus dat is fijn!

En toen begon het schoolleventje weer voor mij na bijna 4 maanden.. De eerste les begonnen we gelijk met het boek, eigenlijk niet echt een introductie. Alles is natuurlijk in het engels. De leraar is echt brits. Je moet dus heel goed opletten om alles te volgen dus dat kost best wat energie.
’s Avonds was er een welkomsfeest in Nusha, een kroeg in Leisure Park, en daarna gingen we door naar een club ‘Lola Lo’. Wat ben ik blij dat ik 18 ben! Anders mag je dus niet deelnemen aan de avondactiviteit, omdat je de clubs niet inkomt. Ook grappig is dat als je in Nederland uit een kroeg of club komt, je kleren meestal naar rook stinken. Hier ruiken mijn kleren nu naar Kokos haha. Heel gek, maar wel veel beter dan rook!

School is nog steeds best wel wennen.. Op dinsdag, donderdag en vrijdag heb ik alleen ’s ochtends les dus heb ik lekker de hele middag vrij. Gister had ik echt een lange dag. Van 8.45 tot 18.15 uur. Ik ben nu ook enorm verkouden, blijf maar niezen en hoesten en mijn ogen blijven maar tranen. Hoop dat dat snel weer over is, want het is niet ideaal. Vanavond schijnt er weer een feest te zijn in het centrum. Moet nog even kijken of ik daar heen ga, aangezien ik niet helemaal fit ben. Maarja, toch wil ik het ook weer niet missen haha!

Nou, dat was weer een heel verhaal! Ik zal ook even wat foto’s uploaden van deze week, zodat jullie een beetje een impressie krijgen van hoe alles eruit ziet. Op school en in de lounge van het Purbeck House heb ik trouwens WiFi, dus kan ik gewoon met jullie whatsappen! Lang leve het internet!

We’ll keep in touch!
With love, Manouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manouk

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 7352

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 17 Maart 2013

Cambridge

Landen bezocht: