8 weeks already?? - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Manouk Rombout - WaarBenJij.nu 8 weeks already?? - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Manouk Rombout - WaarBenJij.nu

8 weeks already??

Blijf op de hoogte en volg Manouk

15 November 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Hiyaaa

Het is wel weer is tijd voor een update! Hoe gaat het in Nederland? Hier gaat het goed, ik besef net dat ik hier vandaag 8 weken zit. Valentina is nu met een vriendin aan het skypen en zei ‘über vier Woche bin ich zu Hause‘. Over 4 weken al?? Ja, over 4 weken heb ik al vakantie en komen Margot en Lotte hier! Onwijs veel zin in. We zijn al druk plannen aan het maken wat we allemaal kunnen doen, dus we gaan ons zeker niet vervelen!

Vorig weekend zijn Ina, Michelle en ik op de culturele tour gegaan. We hebben op zaterdag het Fitzwilliam museum bezocht . Erg mooi museum, heel groot. Het was een kunstmuseum en er was een Nederlandse hal met alleen maar Nederlandse schilderkunst. Ik heb de schilderijen bekeken, maar kwam er pas op het eind achter dat ze uit Nederland kwamen. Blijkt maar weer dat ik enorm veel van kunst weet.. Het was wel erg gezelllig. Van te voren hadden we geluncht in the Regal, en zoals gewoonlijk is het daar gezellig druk. Heb een leuke middag gehad!
Die zondag heb ik niet zoveel gedaan. Het was een ‘huiswerk-en-niks-doen-dagje’.

Vorige week maandag was er vuurwerk in Cambridge. Dat was echt onwijs leuk. The 5th of November is Guy Fawkes day. Deze man heeft ooit geprobeerd het parlement op te blazen. Dit was mislukt en als straf werd hij verbrand. Dit vieren ze elk jaar met een kampvuur, er wordt dan een pop verbrand die Guy Fawkes voorstelt. Heel cru eigenlijk, maar het feestje er omheen is erg leuk. Er was een mega kampvuur en onwijs mooi vuurwerk. Er waren echt duizenden mensen vanuit de hele omgeving, Cambridge schijnt het grootste vuurwerk te hebben, dus het was echt enorm druk.
Ook waren er allemaal attracties, een soort kermis. Het was wel heel erg koud.. Het kampvuur gaf veel warmte af, maar helaas stonden wij te ver om het te kunnen voelen.
Dinsdag ben ik met Ilse naar het centrum gegaan om wat dingetjes te kopen en vervolgens de hele middag koffie drinken. Altijd erg gezellig! Daarna snel naar huis, want we moesten natuurlijk ook nog naar de Zumba haha.
Donderdag was ik op tijd klaar en heb ik een begin gemaakt aan mijn presentatie. Volgende week moet ik mijn presentatie houden. Dit is één van de dingen die ik hier voldoende afgerond moet hebben. ’s Avonds zijn we uitgeweest in The Regal en Ballare. Was weer heel erg gezellig!

Afgelopen zaterdag ben ik met Ilse, Ina, Ines en Elena naar London geweest. We zijn eerst naar Harrods geweest. Ik ben er één keer eerder geweest. Het is daar zo enorm groot, je kan er echt uren rondKIJKEN. Het is daar echt zo duur, niet normaal. Beetje normale schoenen kosten rond de 300 pond. Uhm, ik kijk wel even verder.. Er werden daar al allemaal kerstliedjes gedraaid. Heel gezellig, en alles was al versierd. Als Margot en Lotte komen willen we ook een dagje naar London. Ik denk dat heel Londen dan één grote kerstbal is, Cambridge trouwens ook. Aankomende zondag gaat alle kerstversiering in de stad aan. Na Harrods zijn we in een heel klein restaurantje gaan eten, onwijs lekker gegeten daar. Daarna met de metro naar Bondstreet. Deze straat kruist aan Oxfordstreet en hier zitten alle expensive and exclusive shops. Heel veel juweliers en Prada, Gucci, Burberry enz. Leuk om te kijken, but not ‘our cup of tea’, dus we zijn doorgelopen naar Picadilly Circus. Er is daar een M&M store, 4 etages, alleen maar spulllen van M&M en een wand met 22 verschillende kleuren m&m’s. Het was daar echt een chaos, zoveel mensen, niet normaal. Na 10 minuten was het wel weer mooi geweest en hebben we nog ergens koffie gedronken. Daarna weer met de trein naar Cambridge, 50 minuutjes en je bent weer thuis!

Zondag heb ik overdag weer niet zoveel gedaan. Huiswerk en de was, altijd leuk om te doen.
’s Avonds heb ik met Valentina en Cathalijne Bridget Jones Diary gekeken! Daarna weer even met Merel, Lot en Margot geskyped! De internetverbinding is alleen niet altijd even sterk, dus dat betekent heel veel herhalen en af en toe wat haperingen doordat we door elkaar praten. Maar dat maakt niets uit, want het is altijd leuk om bij te praten!

Deze schoolweek was niet zo heel bijzonder. Ik krijg bijna elke week een kaartje van thuis gestuurd en ook van opa en oma. Heel erg leuk om gewoon kaartjes te krijgen haha, ook al spreek ik ze gewoon via internet.

Het is alweer bijna weekend! Morgen gaan we met een groep naar de film, zondag ga ik naar York en verder zie ik allemaal wel wat ik ga doen. Nu ga ik maar even boodschappen doen, we hebben niet zoveel eten meer haha.

Alvast heel fijn weekend allemaal!
Love, Manouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manouk

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 7348

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 17 Maart 2013

Cambridge

Landen bezocht: