Sinterkerst - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Manouk Rombout - WaarBenJij.nu Sinterkerst - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Manouk Rombout - WaarBenJij.nu

Sinterkerst

Blijf op de hoogte en volg Manouk

01 December 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Lieve allemaal,
Alweer december.. Over twee weken heb ik vakantie en over drie weken ga ik op vakantie naar Warmenhuizen! Toch wel erg zin in, even iedereen weer zien, even weer heerlijk thuis.

Even denken wat het laatste was wat ik geschreven heb.. Twee weekenden terug ben ik naar York geweest. Erg leuk stadje, heel gezellig. Het deed me een beetje denken aan de straten uit de Harry Potter films. We zijn naar The York Sweet Story geweest. Het was een klein chocolade museum, een kleine rondleiding over de geschiedenis van chocola en hoe het wordt gemaakt, en natuurlijk veel chocola testen! Het was een activiteit georganiseerd door EF, dus om 5 uur moesten we weer terug met de bus. We hadden dus eigenlijk niet genoeg tijd om alles te zien, maar het was een leuk dagje.

Vorige week kreeg Ilse een nieuw kamergenootje, Sofie uit Nederland, erg gezellig! Vorige week dinsdag was er gratis pizza op school, wij blij; lekker makkelijk, uit school pizza eten. Maar uiteraard, nothing for free; we moesten eerst een quiz doen met z’n allen. Dus na ongeveer 2 uur wachten kwam uiteindelijk de pizza. En ja, te weinig, dus ik heb wel 2 pizzapunten gegeten. Eenmaal thuis hebben we popcorn gemaakt en koekjes gegeten, prima maaltijd..

Woensdag was het laatste avondje van Ina.. we hadden Sushi gegeten met een groep op onze kamer. De dag erna helaas afscheid genomen van Ina. Erg jammer dat ze weg is, heb het erg gezellig gehad. Ze is nu terug in Venezuela waar het ongeveer 35 graden is. Hier is het nu 0 graden denk ik, dus dat is wel even wat anders dan dat tropisch temperatuurtje. Sommige mensen hier lopen nog steeds zonder jas! Die zijn echt gek, ik snap niet hoe ze dat overleven.

Vorig weekend heb ik niet zoveel gedaan. We waren donderdag uit geweest en het was doordeweeks steeds best wel laat geworden, dus ik heb vooral lekker bijgeslapen.

Afgelopen maandag op school ging ik bij Ellen-Kristine, Charlotte en Ilse aan tafel zitten en ze vroegen mij of ik mee wilde gaan naar Manchester donderdag. ‘This Thursday? Yeah, why not?’. Dus opzoek naar hotels in Manchester. We hadden een goedkope gevonden dichtbij het centrum dus dinsdag geboekt. Donderdag met de trein naar Manchester. Het was nog best een lange trip. Het duurde 4 uur, maar we moesten 5 keer overstappen en rennen van perron naar perron. Om 3 uur kwamen we bij het hotel aan. Daarna het centrum in. Het was echt onwijs gezellig met kerstverlichting. Er was ook een erg leuke en vooral grote Christmas market. Ik geloof dat deze markt ook een award heeft gewonnen. Het eerste kraampje dat we tegen kwamen was ‘The Dutch Toffee Wafel’; Stroopwafels, pepernoten en speculaas. Uiteraard een stroopwafel gekocht, heerlijk! Daarna, in de kou, over de markt gewandeld en wat winkels in gegaan. We zijn naar Chinatown gelopen, maar dat stelde precies niet veel voor. ’s Avonds hebben we bij Hardrock Café gegeten. Leuk om daar een keer te eten, maar het eten is niet zo speciaal. Maar de music was good en er was een gezellig sfeertje. We hebben daar een tijd gezeten, en daarna zijn we teruggegaan naar het hotel. Het hotel was opzich wel prima, lekker krap met vier bedden. De volgende ochtend waren we iets minder blij, aangezien we 20 seconden warm water hadden. Dat was een erg koud begin van de ochtend! Gister hebben we veel gezien van Manchester. We begonnen met ontbijt in Starbucks. Daarna naar the John Rylands Library gegaan, een soort kerk als een bibliotheek. After that, the Manchester Cathedral. Het was best een moderne kathedraal. En het orgel werd getest, dus het was niet echt prettig om daar lang binnen te zijn. Daarna naar het centrum om wat te eten. Maar we kwamen Tiffany & Co tegen dus we zijn daar even naar binnen gegaan om op te warmen en onze ogen uit te kijken. Om 2 uur hadden we een schattig restaurantje gevonden waar het lekker warm was, en hebben daar lekker gegeten. En toen weer de kou in! Opzoek naar the comedy store. Na een half uur lopen bleek dat we verkeerd liepen, dus weer helemaal terug gelopen en de andere kant op gegaan. Uiteindelijk hadden we het Manchester Museum gevonden. Dus we zijn daar naar binnen gegaan. Daarna zijn we opzoek gegaan naar the comedy store, na lang zoeken gevonden, en jahoor; gesloten. Jammer maar helaas! We zijn weer het centrum ingelopen en hebben daar wat rondgelopen. We hadden kaartjes voor een toneelstuk, Rats’ Tales, in The Royal Exchange Theatre. Het begon om 7 uur en we dachten dat het anderhalf uur zou duren, dus we besloten om daarna maar te eten. We hadden kaartjes voor de eerste rij. Het podium was rond en wij zaten daar om heen, we zaten op het podium eigenlijk. Ik had niet zoveel verwachtingen van het toneelstuk, maar het was erg goed. Het waren 8 acteurs, en het hoofdverhaal was de ‘rattenvanger van Hamelen’. Voor degene die het verhaal niet kennen, google het haha. Nadat de kinderen het dorp uitgelokt waren, vertelden de ouders verhalen die ze normaal aan hun kinderen vertelden. Elk verhaal had iets met een rat te maken. Het waren 7 verschillende verhalen en elk hadden ze een bepaalde boodschap. Het was echt onwijs goed, mooie muziek, bijzondere special effects en creatieve oplossingen om met zo weinig mensen een heel goed toneelstuk neer te zetten. Het duurde alleen wat langer dan verwacht. Om 10 uur stonden we weer buiten, dringend op zoek naar een restaurant om eindelijk te kunnen eten. We hebben lekker tapas gegeten. We wilden daarna nog uitgaan, maar toen we in ons hotel aankwamen waren we eigenlijk te moe om weer het centrum ingegaan.. Dus dat werd hem niet meer.
Vandaag weer met de trein terug. Het waren erg gezellige dagen! Manchester is een erg leuke stad!!

De familie is nu sinterklaas aan het vieren. Wij gaan het woensdag ook vieren met chocolade-fondue en Alles is Liefde met Engelse ondertiteling. Ondertussen worden de kerstliedjes al volop gedraaid in onze kamer. Morgen gaan we kerstversiering kopen om onze kamer wat gezelliger te maken en we gaan pepernoten bakken. Vorige week had Valentina Glühwein gemaakt en gingerbread cookies gebakken, heerlijk! De feestmaand is begonnen hoor!

Nou, jullie zijn weer op de hoogte denk ik zo, dus ik ga het hierbij laten voor vandaag. Fijne sinterklaas allemaal!

Love, Manouk

PS. Foto’s van Manchester komen er aan, moet ze nog uploaden en Ellen-Kristine heeft ook heel veel foto’s.