Tweede week - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Manouk Rombout - WaarBenJij.nu Tweede week - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Manouk Rombout - WaarBenJij.nu

Tweede week

Blijf op de hoogte en volg Manouk

05 Oktober 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Ja, de tweede week is alweer voorbij. Aan de ene kant gaat het heel snel, maar toch zit ik hier voor mijn gevoel al langer. Deze schoolweek is echt heel snel gegaan. Komt waarschijnlijk omdat ik altijd wel wat te doen heb. Vorige week vrijdag heb ik me samen met Ilse en Valentina aangemeld voor de sportschool. We hebben ons voornamelijk aangemeld, omdat er een zwembad is met sauna. Heerlijk!! Zondagochtend ben ik heel sportief met Valentina naar Zumba gegaan. Ik vind het fijn dat ik hier ook gewoon nog kan sporten en dat ik niet 6 maanden niets sportiefs doe. Na de zumba zijn we naar het zwembad gegaan. Het is niet een heel groot bad, maar wel prima om baantjes te trekken en een beetje te ontspannen. De sauna en het stoombad zijn ook al goed benut door ons. Dinsdag zijn we namelijk weer na het sporten de sauna ingegaan.

Verder heb ik afgelopen weekend niet veel bijzonders gedaan. Ik ben nog even naar het centrum geweest van Cambridge met een aantal meiden, koffie drinken bij de Starbucks uiteraard. Je merkt dat je elkaar steeds beter leert kennen en dat het daardoor ook gezelliger wordt. Er zit nu ook een meisje uit Venezuela bij mij in de klas waar ik het goed mee kan vinden.

Het koken gaat opzich helemaal prima. Valentina en ik koken eigenlijk altijd samen. Er zijn hier ook mensen die alleen voor zichzelf koken en niet met hun kamergenoot. Die hebben dan ook niet zoveel contact. Ik ben echt blij dat ik het gewoon goed met Valentina kan vinden en kan lachen met haar. Dat scheelt enorm veel!
Er is niet onwijs veel verse groente. Alles is verpakt. In het centrum is wel elke dag een markt allemaal verse producten. We zouden daar dus eventueel heen kunnen gaan. Maar we zijn best creatief met de maaltijden en het smaakt ook allemaal goed. Alleen kan natuurlijk niet altijd alles goed gaan. Pannenkoeken bakken is best lastig.. Afgelopen zondag deden we een poging tot pannenkoeken bakken, maar dat was volledig mislukt. De pannen die we hier hebben zijn ook eigenlijk niet echt geschikt daarvoor. We hadden verder geen eten meer in huis en we hadden ook geen zin om “helemaal” naar de supermarkt te gaan om eten te halen.. Dus heb ik Ilse gebeld om te vragen of ze toevallig voor vier personen hadden gekookt. Ze waren ook van plan om pannenkoeken te maken en dus konden we gezellig bij hun eten. Lilia, de kamergenoot van Ilse, had enorm veel geduld met het maken van het beslag en het bakken dus ze waren perfect. We moeten ze binnenkort maar bij ons uitnodigen om te eten.

Volgende week komen mijn ouders en Jesse naar Cambridge toe. Ze komen hier voor 2 nachten en gaan daarna door naar andere plaatsjes in Engeland. Ik vind het erg leuk dat ze komen, kan ik laten zien hoe het hier allemaal is. Ook brengen ze nog wat kleren, Nederlands eten en andere dingen, onder andere een droogrekje, voor me mee dus dat is fijn. Het drogen van onze kleren is namelijk echt onmogelijk nu. We kunnen onze kleren in de droger doen, maar dat krijg je ze drie maten kleiner terug. Geen optie dus. Afgelopen weekend hing onze hele kamer vol met al onze kleren. Alle kastjes en deuren open met shirtjes en vesten erover zodat ze konden drogen. Ik had er eigenlijk een foto van moeten maken haha.

Ik had deze week ook even met Merel, die nu in Boston zit, geskyped. Erg leuk om elkaars verhalen te horen hoe alles gaat. Het gaat toch allemaal heel anders terwijl je met dezelfde organisatie weg bent. EF regelt trouwens allemaal activiteiten. Ze hadden voor dit weekend een trip naar York georganiseerd. Ik zat eerst nog in dubio of ik wel of niet zou gaan. Uiteindelijk zou ik toch meegaan. Maar helaas, het zal al helemaal vol. Dus ik moet voortaan echt op tijd zijn, anders mis ik alle tripjes..

Deze week was er van de University of Cambridge een ‘University Society Fair’. We zijn daar heen geweest met de klas. Dat was echt een compleet gekkenhuis. Zo’n 100 clubs die je allemaal willen overtuigen om lid te worden van hun clubje. Er zijn onwijs veel sportclubs, boekenclubs en zelfs theeclubjes. Kan je de hele middag thee drinken. Ik had niet onwijs veel tijd om daar rond te kijken, omdat ik nog een i-lab les had. Ilse was er ook geweest met haar klas en die had een volleybalclub gespot. Morgen zijn er trials voor teamindeling. We gaan even kijken of het wat is. Het lijkt me wel leuk, maar ik wil niet dat ik te vaak moet trainen en elk weekend een wedstrijd moet spelen. Dan heb ik geen tijd meer voor andere dingen. Dus dat horen we morgen allemaal wel.
Er stond ook een dominopizza tentje. Daar deelde ze gratis pizza uit en flyers voor gratis pizza. Gisteravond hadden we met een klasgenootje van Valentina, Maja uit Polen, in een pub afgesproken. Voordat we naar de pub gingen, hebben we onze gratis pizza gehaald en opgegeten in het parkje voor de kerk. Super leuk, omdat ongeveer elke student dat van plan was. Daarna nog uitgeweest met z’n drieën. Was erg gezellig!

Vandaag is Valentina naar Londen. Een vriendin van haar woont in Londen. Ze blijft daar ook slapen dus ik heb even het rijk alleen. Ook wel is lekker. Voor vanavond heb ik niet echt plannen. Ik denk dat het gewoon een relaxt avondje wordt!

Ik hoop dat ik jullie allemaal goed op de hoogte blijf houden zo. Fijn weekend allemaal!
Lots of love,
Manouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manouk

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 7344

Voorgaande reizen:

20 September 2012 - 17 Maart 2013

Cambridge

Landen bezocht: